ΓΙΑΤΙ ΕΦΥΓΕ; Ἀπάντησις σὲ ἕνα ὑποθετικῶς πλὴν σαφῶς αἰωρούμε

Ανακοινώσεις και ενημέρωση για δραστηριότητες του Αγιάσματος

Συντονιστής: πΣπυρίδων

Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 2133
Εγγραφή: Παρ Σεπ 12, 2008 7:25 pm

ΓΙΑΤΙ ΕΦΥΓΕ; Ἀπάντησις σὲ ἕνα ὑποθετικῶς πλὴν σαφῶς αἰωρούμε

Δημοσίευσηαπό πΣπυρίδων » Τρί Σεπ 18, 2012 9:30 am


«ΓΙΑΤΙ ΕΦΥΓΕ;»
Ἀπάντησις σὲ ἕνα ὑποθετικῶς πλὴν σαφῶς αἰωρούμενο καὶ ἀνωνύμως διατυπούμενο ἐρώτημα

Ἀπὸ 1ης Ἀπριλίου 2012, κατόπιν προηγηθησῶν ἐνεργειῶν, ἀνήκω στὴ δύναμι τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θηβῶν & Λεβαδείας, ὡς ἐφημέριος τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Παντελεήμονος Καπαρελλίου Θηβῶν.
Τὴν 25η Μαρτίου ἔγινε στὸν Πεντάλοφο ὁ ἐπίσημος ἀποχαιρετισμὸς μέσα σὲ δάκρυα συγκίνησης μάλιστα ἐκ μέρους ὁρισμένων, ἀλλὰ ἐτέλεσα τὴ Θεία Λειτουργία καὶ τὴν Κυριακὴ 1η Ἀπριλίου, κατὰ παράκλησιν τοῦ σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου κ. Κυρίου Παύλου, γιὰ προσωρινὴ κάλυψη τοῦ προγράμματος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.
Ἀπὸ τῆς Τρίτης 3 Ἀπριλίου 2012 διαμένω οἰκογενειακῶς στὸ Καπαρέλλι Θηβῶν, μίαν κωμόπολιν περίπου 1800 κατοίκων, σὲ οίκημα τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, ἄνωθεν τοῦ Πνευματικοῦ Κέντρου τῆς ἐνορίας, ἐγγύτατα στὸν Ἱερὸ Ναό.
Ἔκτοτε ἀφιερώθηκα ἀποκλειστκῶς στὰ καθήκοντα τῆς νέας ἐνορίας.
Ὁ ἱερέας, ἐκ τῆς ἰδιότητός του πρέπει νὰ εἶναι σὲ θέση νὰ δίδῃ λόγον «παντὶ τῷ αἰτοῦντι». Βεβαίως, προσωπικῶς δὲν μοῦ ἐτέθη ἐρώτημα, τοῦ τύπου «γιατὶ φεύγεις», ἀπὸ τοὺς κατοίκους τοῦ Πενταλόφου, οἱ ὁποῖοι ἐθεώρησαν φυσικὴ, λογικὴ καὶ ἀναμενομένη τὴν ἀπόφασί μου καὶ μάλιστα μοῦ ἐξέφρασαν τὴν ἀναγνώριση τῆς προσφορᾶς μου καὶ τὶς εὐχαριστίες τους γιὰ τὴν περίοδο τῆς ὑπηρεσίας μου στὸν τόπο τους, ἀπὸ τὸν Νοέμβριο τοῦ 1995, δέκα καὶ ἕξ (16) καὶ πλέον ἔτη, πρᾶγμα ποὺ ἀποτυπώθηκε καὶ γραπτῶς στὴν ἐφημερίδα τοῦ Πολιτιστικοῦ τους συλλόγου «Πεντάλοφος» τοῦ Ἀπριλίου - Μαΐου -Ἰουνίου, μὲ τὸν χαρακτηριστικὸ, στὴν τοπική τους διάλεκτο, τίτλο, «Σ᾿ εὐχαριστοῦμε Νένη».

Γενικὰ, βεβαίως, ἐπαληθεύθηκε ὁ λόγος τοῦ ἀνωνύμου ὅτι «καλύτερα νὰ λένε γιατὶ ἔφυγε παρὰ γιατὶ κάθεται ἀκόμη». Προσωπική μου ἄποψη εἶναι ὅτι δὲν ἔχει σημασία τὸ τὶ προϋποθέσεις καὶ συνθῆκες ὑπάρχουν σὲ ἕναν τόπο, ὅταν πηγαίνῃ κανεὶς νὰ ὑπηρετήσῃ, ἀλλὰ τὸ τὶ ἀφήνει πίσω του ὅταν φεύγη, τὸ ὁποῖο, μποροῦμε νὰ ποῦμε ὅτι, ἱσχύει καὶ γιὰ ὁλόκληρη τὴ ζωὴ τοῦ ἀνθρώπου. Πράγματι, δὲν ἔχει σημασία τὸ ὑπὸ ποιές προϋποθέσεις ἤλθαμε στὴ ζωὴ, σὲ ποιὰ οἰκογενειακὴ, οἰκονομικὴ καὶ κοινωνικὴ κατάσταση γεννηθήκαμε, ὅσο τὸ τὶ ἀφήνουμε πίσω μας, ὅταν, μὲ τὸ θάνατο, φεύγουμε· χαρακτηρηστικὰ εἶπε κάποιος σχετικά: «παίρνουμε μαζί μας ὅ,τι ἀφήνουμε πίσω μας».
Δὲν μοῦ ἐτέθη ἐρώτημα οὔτε ἀπὸ τοὺς κατοίκους τοῦ Ἁγιάσματος. Δὲν θὰ ἑρμηνεύσω τὸ γεγονὸς. Ἀφήνω κενὸ τὸ μέρος τὸ ὁποῖο ἀφορᾶ τὴν ἐνορία τοῦ Ἁγιάσματος. Δὲν μοῦ ἐτέθη ἄλλωστε ἐρώτημα προσωπικῶς. Μονάχα λέγω ὅτι ἱσχύει ἡ ῥῆσις πὼς «δὲν πρέπει νὰ βλέπῃ κανεὶς τὸ τὶ κάνει ἡ πατρίδα του γι᾿ αὐτὸν, ἀλλὰ τὸ τὶ κάνει αὐτὸς γιὰ τὴν πατρίδα του»· κατὰ τὴ γνώμη μου τὸ ἔχω κάνει καὶ μάλιστα καθ᾿ ὑπερβολὴν. Εὔχομαι νὰ γίνῃ ἀντιληπτὴ, ἀπὸ τοὺς διαφόρους παράγοντες, στὸ βάθος της ἡ σημασία τοῦ ἔργου τοῦ ὁποίου ἐτέθη ἡ ἀρχὴ, διαφαίνονται οἱ ὁραματισμοὶ καὶ οἱ βάσεις, καὶ νὰ δωθῇ ἡ ἁρμόζουσα συνέχεια, ἀνεξαρτήτως τοῦ προεξάρχοντος προσώπου. Δὲν θὰ εἶναι πρὸς ὤφελος μόνον τοῦ χωριοῦ, ἀλλὰ καὶ ὁλοκλήρου τῆς περιοχῆς καὶ τὸ Ἁγίασμα θὰ γίνῃ Κέντρο Πολιτισμοῦ τοῦ Βοΐου, μὲ ὅ,τι αὐτὸ συνεπάγεται. Ἄλλωστε, ὅταν κανεὶς ἐνδιαφέρεται πραγματικὰ γιὰ τὸν τόπο, πρέπει νὰ γνωρίζῃ ὅτι, εἰδικὰ σὲ περιόδους κρίσης, ἀναπτύσσει πρώτα «αὐτὸ ποὺ ἔχει». Πέραν τούτου ἄς ἀκούσουμε τὸν εὐαγγελικὸ Κυριακὸ λόγο καὶ νὰ μὴν λέμε ἐμεῖς γιὰ μᾶς, ἀλλὰ οἱ ἄλλοι νὰ μιλᾶνε γιὰ μᾶς καὶ ἄς ἀφήσουμε νὰ μιλήσῃ ἡ ἱστορία.
Προσωπικῶς ἔχουμε τὴ γνώμη νὰ προσπαθήσουμε, τὸ κατὰ δύναμιν, νὰ κρατήσουμε τὸν πνευματικὸ αὐτὸ χῶρο, ὄχι ζωντανὸ, ἀλλὰ στὴν ὕπαρξι, γιὰ τὴν ἱστορία, καὶ γιὰ νὰ μὴν ἀπογοητεύσουμε ἐκείνους ποὺ θεωροῦν ὅτι μὲ τὴν ἐπίσκεψή τους ὠφελοῦνται.
..................................
Καπαρέλλι Θηβῶν Βοιωτίας, 18-9-2012.

Επιστροφή στο Ανακοινώσεις

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης